Korekta kształtu nosa

Niechirurgiczna korekta kształtu nosa jest pionierską, rewolucyjną i nieinwazyjną metodą, która stanowi alternatywę dla tradycyjnej operacji korekty nosa.

Pozwala uzyskać zadowalający efekt korekcji nosa, unikając bolesnego zabiegu chirurgicznego .Wykorzystując działanie kwasu hialuronowego zabieg pozwala zniwelować garby i nierówności, czy podnieść czubek nosa. U wielu pacjentów można uzyskać zadowalająca poprawę kształtu nosa poprzez podanie kwasu hialuronowego lub hydroksyapatytu wapnia. Oczywiście poprzez użycie wypełniaczy nie osiągniemy takich rezultatów, jak w przypadku chirurgicznej korekty nosa, ale znaczną poprawę kształtu, wypełnienie zagłębień, prostowanie grzbietu i optyczne zwężenie nosa.

Jak wygląda zabieg

Kwas hialuronowy lub hydroksyapatyt wapnia (Radiessse/ Facetem) są wstrzykiwane igłą lub kaniulą w miejsce wymagające korekty. Zabieg przeprowadzany jest w znieczuleniu miejscowym i jest praktycznie niebolesny i pozwala na powrót do codziennych czynności bez okresu rekonwalescencji. Podczas zabiegu pacjent, we współpracy z lekarzem wykonującym zabieg, może utrzymywać pełną kontrolę nad wyglądem nosa, by zoptymalizować efekt. W celu podniesienia wierzchołka nosa można dodatkowo zastosować toksynę bot. Wykonanie niechirurgicznej korekcji nosa trwa około 30 -40 minut.

Wskazania do zabiegu

Niechirurgiczna korekcja nosa rozwiązuje problem widocznych garbów, opadających wierzchołków, zakrzywionych nosów o widocznej dysproporcji. Nieodzowną zaletą jest bezpieczeństwo i szybkość zabiegu – bez ryzyka powikłań pooperacyjnych, długiej rekonwalescencji, która towarzyszy tradycyjnej rynoplastyce. Zabieg szczególnie polecany u osób, które mają niewielki defekt, a chcą przywrócić okolicy nosa właściwe proporcje.

Przeciwwskazania do zabiegu
  • Choroba autoimmunologiczna w wywiadzie
  • Nadwrażliwość na którykolwiek ze składników produktu, szczególnie kwas hialuronowy
  • Skłonność do tworzenia przerośniętych blizn
  • Obecność na skórze ognisk zakażonych bakteriami
  • Aktywna infekcja wirusem opryszczki
  • Kobiety w ciąży lub karmiące piersią
  • Młodzież poniżej 18 roku życia
  • Przebyte wcześniej zabiegi z wypełniaczami trwałymi w tym samym obszarze
  • Możliwe objawy niepożądane
  • Zaczerwienienie, obrzęk, ból w miejscu wstrzyknięcia materiału – objawy te zwykle znikają w ciągu 72 godzin, świąd w przypadku skóry wrażliwej, nadwrażliwość w miejscu korekcji
Efekty zabiegu

Kwas hialuronowy, jak i hydroksyapatyt wapnia to substancje, które naturalnie występują w naszym organizmie. Są w pełni bezpieczne oraz nie powodują alergii. Obie substancje aplikowane są w formie żelu, który natychmiast wypełnia obszar poddawany zabiegowi. Efekty korekty nosa przy zastosowaniu kwasu hialuronowego utrzymują się do 12miesięcy a Radiesse /Facetem- nawet do 36 miesięcy.
Jak się wygląda bezpośrednio po zabiegu
Bezpośrednio po zabiegu skóra w miejscu poddanym terapii jest zaczerwieniona, lekko opuchnięta i bolesna przy ucisku. Widoczne są również punkty wkłucia igły w skórę. Czasami dotykając tego obszaru, odczuwamy stwardnienie skóry, z powodu obecności świeżo podanego preparatu i obrzęku skóry. Bezpośrednio w trakcie zabiegu i dnia następnego mogą pojawić się krwiaki w miejscu wkłucia igły. Wszystkie te dolegliwości stopniowo ustępują w ciągu kilku dni.

Zalecenia przed zabiegiem

Nie ma potrzeby wykonywania żadnych zabiegów przygotowujących. Trzeba być przede wszystkim zdrowym. Zaleca się na tydzień przed terminem zabiegu nie zażywać leków zmniejszających krzepliwość krwi.

Zalecenia po zabiegu

Po zabiegu należy smarować skórę 2 razy dziennie kremem kojącym. Po kilku dniachna stałe zaleca się stosowanie na dzień kremów ochronnych z wysokim filtrem przeciwsłonecznym, najlepiej SPF50+.

Polecane zabiegi
  • Kwas hialuronowy